De vacature is succesvol toegevoegd als favoriet.
Blog

Waarom je in de sales zou moeten gaan werken

5 december 2023

Denk je bij sales aan snelle jongens in strakke pakken? Dat hoeft niet perse zo te zijn. Ook iets minder snelle personen kunnen prima in de branche werken. Zolang je maar beschikt over een flink portie lef, commercieel inzicht en doorzettingsvermogen.

Communicatieve vaardigheden, empathie, doorzettingsvermogen, zelfvertrouwen, productkennis, organisatorische vaardigheden, geduld, klantgerichtheid of onderhandelingsvaardigheden. Beschik je over een aantal van deze vaardigheden? Overweeg dan eens om in een commerciële functie aan de slag te gaan.

Maar er kunnen meer redenen zijn om in de sales te gaan werken.

  • Een goed salaris

Als je succesvol bent, is de kans groot dat je een goede boterham kan verdienen. Het salaris is vaak gebaseerd op je prestaties. Dat betekent vaak dat je meer kan verdienen als je meer verkoopt. Commissies, bonussen en een incentives kunnen er voor zorgen dat je inkomsten flink stijgen. Om maar een voorbeeld te noemen. Een Account Executive kan zomaar tussen 30.000 euro en 80.000 euro per jaar verdienen (afhankelijk van je ervaring natuurlijk).

  •  Goede kansen om door te groeien

Wie in de sales aan de slag gaat, heeft meestal goede doorgroeimogelijkheden in het vooruitzicht. Als je begint in een instapfunctie kan je op termijn een stapje hogerop komen. Bijvoorbeeld in een leidinggevende functie als salesmanager of salesdirecteur. Je krijgt dan niet alleen een financiële beloning, maar kan ook je leiderschapskwaliteiten verder ontwikkelen.

  •  Je kan in verschillende sectoren terecht

Salesfuncties zijn in bijna elke branche te vinden. Dat maakt dat je een ruime keuze hebt. Ben je geïnteresseerd in de  medische wereld dan kan in de gezondheidszorg gaan werken. Werk liever in de bouwwereld dan kies je daarvoor. Zo krijg je de kans te werken in de branche waarin je interesse hebt.

  •  Je hebt veel zelfstandigheid

In een salesfunctie heb je veel vrijheid en zelfstandigheid. Je bouwt je eigen klantenbestand op en je kunt je eigen strategieën ontwikkelen om je (verkoop)doelen te bereiken.

  • Je kan veel leren en kennis opdoen

Werken in een commerciële rol kan je veel kennis en ervaring opleveren. Er zijn talloze manieren om jezelf te ontwikkelen. Zo kan je communicatievaardigheden ontwikkelen, leren onderhandelen, leren om probleemoplossend te denken en strategisch denken aanleren. Overigens zijn dat vaardigheden waar je sowieso je voordeel mee kan doen. Dus daar kan je ook jouw winst mee doen.

Twijfel je nog? Je kan gerust eens praten met een recruiter van Brys. Die kan je nóg meer vertellen over de openstaande functies in de sales en waarom juist bij jóu zouden passen.  

Gerelateerde artikelen

Kalende man is werkzaam als HR manager en is aan het communiceren met zijn collega

Wat doet een HR manager?

Als werving- en selectiebureau begrijpen we bij Brys dat het personeelsbeheer van essentieel belang is voor het succes van elke organisatie. HR managers spelen hierbij een cruciale rol door ervoor te zorgen dat het personeel tevreden en productief is. In deze blog werpen we een blik op wat een HR manager doet en waarom deze […]

Lees artikel
Een man is werkende op kantoor in rotterdam en is aan het werk op zijn laptop

Wat doet een accountmanager?

Bij Brys weten we hoe essentieel een accountmanager is voor elke organisatie. Een accountmanager draagt bij aan het succes van bedrijven door klantrelaties te beheren en nieuwe zakelijke kansen te creëren. In deze blog bespreken we de rol van een accountmanager en waarom deze functie zo belangrijk is. Wat is een Accountmanager? Een accountmanager is […]

Lees artikel
Veerle Schippers Brys

Hoe je ervoor zorgt dat nieuwe medewerkers zich helemaal thuis (gaan) voelen bij jouw bedrijf

Je kan bijna zeker stellen dat het áltijd spannend is voor een nieuwe medewerker op de eerste werkdag. Het verwelkomen van iemand gaat dan ook verder dan een handtekening bij de ondertekening van het contract. Het is het begin van een relatie die bijdraagt aan het succes van jouw bedrijf. Voor een eerste indruk krijg […]

Lees artikel